Заняття на 80 хвилин (два уроки).
Формат: doc (архів WinRAR)
В архіві: план-конспект заняття, літературний диктант, словник етичних термінів (на картці), картки з проблемними питаннями; міні-презентація із завданнями.
Тема: Михайло Булгаков. Роман «Майстер і Маргарита»
Зміст:- «Майстер і Маргарита» як роман-міф
- Проблема свободи, взаємовідносин особистості і влади
- Проблема морального вибору
- Діалектика добра і зла
Мета: - визначити разом зі студентами специфіку використання біблійних мотивів та особливості вирішення моральних проблем у романі «Майстер і Маргарита»; витлумачити роль євангельських образів у авторській системі цінностей:
- розвивати навички аналізу моральних ситуацій, критичне мислення студентів;
- формувати активну моральну позицію.
Методична мета: продемонструвати шляхи формування моральних компетентностей студентів шляхом аналізу моральних ситуацій, використання методу «прес» та сучасних інформаційних технологій.
Обладнання: тексти роману «Майстер і Маргарита»; комп’ютер та мультимедійний проектор; презентація «Впізнай героя»; фрагмент з фільму «Майстер і Маргарита» (режисер: Володимир Бортко), фрагменти лекції диякона Андрія Кураєва; трейлер до фільму «Острів» (режисер: Павло Лунгін); словник етичних термінів (на картках); картки із проблемними питаннями; картка оцінювання.
Методи і прийоми: лекція, евристична бесіда, коментоване читання; літературний диктант, взаємоперевірка, постановка проблемних запитань, використання роздавального матеріалу, використання різного роду зіставлень (героїв з прототипами, споріднених за проблематикою творів, зіставлення літературних образів, зіставлення художнього твору з його екранізацією), використання візуального унаочнення, метод «прес», аналіз моральних ситуацій, випереджальні завдання.
Тип заняття: комбіноване заняття.
Проблемні питання:1. Чому Понтій Пілат хотів урятувати Їєшуа, але не врятував?
2. Чому Ієшуа вибачає Пілата?
Література1. Булгаков М. А. Избр. произв.: В 2 т. Т. 2 /Сост. и коммент. Л. М. Яновской. – К.: Дніпро, 1989. – 750 с.
2. Малахов В. А. Етика. Курс лекцій: Навч. посібник – 3-те вид. – К.: Либідь, 2001. – 384 с.
Хід заняття (
викачати з сервера)
Дивіться також:Літературний диктант «Упізнай героя» за змістом роману «Майстер і Маргарита»Презентація «Упізнай героя» (цитати та відповіді для самоперевірки)Фрагмент з телесеріалу «Майстер і Маргарита»: Воланд і Левій МатвійТрейлер до фільму «Острів»Фрагменти лекції «Майстер і Маргарита» диякона Андрія Кураєва