Середа, 24.04.2024, 21:52
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Пошук
КОРИСНІ САЙТИ
Теги

 Статті
Головна » Статті » Інші дидактичні матеріали

Дидактичні матеріали до реалізації методу «прес» на уроках світової літератури

   Метод «прес» використовується у випадках, коли виникають суперечливі питання і учням потрібно зайняти й аргументувати певну позицію з проблеми, що обговорюється. Метою застосування цього методу є надання учням можливості навчитися формулювати й висловлювати свою думку з дискусійного питання аргументовано в чіткій та стислій формі.

    1. До характеристики образу Айвенго (за романом В. Скотта «Айвенго»).
    Зразок картки:

Чи відрізняється ставлення до Ісаака та Ребеки (євреїв) Айвенго та інших персонажів?

1) ПОЗИЦІЯ.
Я вважаю, що...

(висловіть свою думку з приводу того, чи відрізняється ставлення Айвенго до євреїв від ставлення інших персонажів).

2) ОБҐРУНТУВАННЯ
... тому що...

(наведіть причину появи Вашої думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої думки).

3) ПРИКЛАД
...наприклад...

(наведіть факти, які демонструють Ваші докази, вони підсилять Вашу позицію; зробіть припущення).

4) ВИСНОВКИ
Отже, це свідчить про те, що...

(узагальніть Вашу думку, зробіть висновок, дайте поради).

*Захищаючи свою позицію, намагайтеся дотримуватися структури методу «прес».

   2. До характеристики образу Бріана де Буагільбера (за романом В. Скотта «Айвенго»).
   Зразок картки:

Чи можна назвати Бріана де Буагільбера суперечливою натурою?

1) ПОЗИЦІЯ.
Я вважаю, що...

(висловіть свою думку з приводу того, чи можна назвати Бріана де Буагільбера суперечливою натурою).

2) ОБҐРУНТУВАННЯ
... тому що...

(наведіть причину появи Вашої думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої думки).

3) ПРИКЛАД
...наприклад...

(наведіть факти, які демонструють Ваші докази, вони підсилять Вашу позицію; зробіть припущення).

4) ВИСНОВКИ
Отже, я вважаю...

(узагальніть Вашу думку, зробіть висновок, дайте поради).

*Захищаючи свою позицію, намагайтеся дотримуватися структури методу «прес».

   3. До порівняльної характеристики образів Ровени і Ребеки (за романом В. Скотта «Айвенго»).
   Зразок картки (1):

Як ви думаєте, хто сильніше кохав Айвенго – Ровена чи Ребека?

1) ПОЗИЦІЯ.
Я вважаю, що...

(висловіть свою думку з приводу того, хто з героїнь сильніше кохав Айвенго).

2) ОБҐРУНТУВАННЯ
... тому що...

(наведіть причину появи Вашої думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої думки).

3) ПРИКЛАД
...наприклад...

(наведіть факти, які демонструють Ваші докази, вони підсилять Вашу позицію; зробіть припущення).

4) ВИСНОВКИ
Отже, я вважаю...

(узагальніть Вашу думку, зробіть висновок, дайте поради).

*Захищаючи свою позицію, намагайтеся дотримуватися структури методу «прес».

   Зразок картки (2):

Хто із жінок більш гідний Айвенго – Ровена чи Ребека?

1) ПОЗИЦІЯ.
Я вважаю, що...

(висловіть свою думку з приводу того, хто з героїнь більш гідний Айвенго).

2) ОБҐРУНТУВАННЯ
... тому що...

(наведіть причину появи Вашої думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої думки).

3) ПРИКЛАД
...наприклад...

(наведіть факти, які демонструють Ваші докази, вони підсилять Вашу позицію; зробіть припущення).

4) ВИСНОВКИ
Отже, я вважаю...

(узагальніть Вашу думку, зробіть висновок, дайте поради).

*Захищаючи свою позицію, намагайтеся дотримуватися структури методу «прес».

   4. До характеристики творчості Генріха Гейне.
   Зразок картки:

До якого типу романтизму можна віднести творчість Г. Гейне?

1) ПОЗИЦІЯ.
Я вважаю, що...

(висловіть свою думку з приводу того, до якого типу романтизму відноситься творчість Гейне).

2) ОБҐРУНТУВАННЯ
... тому що...

(наведіть причину появи Вашої думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої думки).

3) ПРИКЛАД
...наприклад...

(наведіть факти, цитати, які демонструють Ваші докази, вони підсилять Вашу позицію; зробіть припущення).

4) ВИСНОВКИ
Отже, я вважаю...

(узагальніть Вашу думку, зробіть висновок, висловіть свою думку щодо авторської позиції; дайте поради ліричному герою).

*Захищаючи свою позицію, намагайтеся дотримуватися зазначеної структури відповіді.

   5. До характеристики образу Емми Боварі (за романом Г. Флобера «Мадам Боварі»).
   Зразок картки:

Чи можливе щастя для Емми Боварі?

1) ПОЗИЦІЯ.
Я вважаю, що...

(висловіть свою думку з приводу того, чи можливо для Емми стати щасливою).

2) ОБҐРУНТУВАННЯ
... тому що...

(наведіть причину появи Вашої думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої думки).

3) ПРИКЛАД
...наприклад...

(наведіть факти, які демонструють Ваші докази, вони підсилять Вашу позицію; зробіть припущення).

4) ВИСНОВКИ
Отже, я вважаю...

(узагальніть Вашу думку, зробіть висновок, дайте поради).

*Захищаючи свою позицію, намагайтеся дотримуватися структури методу «прес».

Категорія: Інші дидактичні матеріали | Додав: Oleg77 (10.11.2011)
Переглядів: 6655 | Теги: -Флобер-, -Айвенго-, -Вальтер Скотт-, -Мадам Боварі-, -Гейне- | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright Світова література в школі © 2011-2024
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
ВІДВІДУВАЧІ
free counters
Free counters
Партнери сайту
 Навколо медіа: медіаосвіта в школі та вищих закладах освіти
Лічильники
CY-PR.com Счетчик PR-CY.Rank